Opi kehittämään asiakaskokemusta palvelumuotoilua hyödyntäen!

Tutkinnon osa antaa osaamista asiakaskokemuksen kehittämiseen palvelumuotoilun työkaluja ja ajatustapaa hyödyntäen. Opit erittelemään asiakaskokemuksen osatekijöitä ja kehittämään niitä asiakasta ja liiketoimintaa hyödyttäen. Opit käytännön toimintatapoja ja työkaluja, joilla

  • hankit asiakasymmärrystä
  • ideoit ja kehität
  • kuvaat ideoitasi ja kokeilet
  • testaat ja jatkokehität
  • arvioit tuloksia ja huolehdit jatkuvasta kehittymisestä.

Tutustu koulutuksen sisältöön Opintopolussa Aukeaa uuteen välilehteen

Tietoa koulutuksesta


Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (60 osp). Tutkinnon osa Liiketoiminnan ammattitutkinnosta. Halutessasi voit jatkaa opintoja ja suorittaa koko Liiketoiminnan ammattitutkinnon tai liittää tutkinnon osan toiseen ammattitutkintoon

Opintojen aloitus sovitaan kanssasi henkilökohtaisesti, jos sinut valitaan opiskelijaksi. Opintojen alussa kanssasi tehdään yksilöllinen opiskelusuunnitelma, jossa otetaan huomioon myös aikaisempi osaamisesi. Opintojen kesto tarkentuu henkilökohtaisessa suunnitelmassa.

Kontaktiopetus alkaa seuraavan kerran helmikuussa 2025, mutta koulutuksen voi aloittaa joustavasti henkilökohtaisen suunnitelman mukaan.

Monimuoto-opiskelu

Monimuoto-opiskelussa hankit osaamistasi erilaisissa oppimisympäristöissä ja eri tavoilla. Opiskelu voi sisältää esim. lähi- ja etäopiskelua, verkossa opiskelua sekä itsenäistä ja ryhmässä opiskelua. Täydennät opiskelua henkilökohtaisen suunnitelman mukaan työelämässä oppien. Saat palautetta osaamisesi kehittymisestä opettajalta ja työpaikan ohjaajalta. Kun olet saavuttanut ammatillisen osaamisesi, osoitat sen näytössä työpaikalla käytännön työtilanteissa. Opintojen ajaksi sinun tulee solmia oppisopimus tai koulutussopimus. työnantajan kanssa.

Opiskele oppisopimuksella tai koulutussopimuksella

Kiinnostaako työpaikalla tapahtuva oppiminen? Oppisopimus ja koulutussopimus tarjoavat mahdollisuuden yhdistää työelämän ja opiskelun. Töitä tekemällä hankit osaamista. Lue lisää oppisopimuksesta ja koulutussopimuksesta.

Koulutus sopii sinulle, joka työskentelet asiakkaiden kanssa tai muuten tunnet asiakkaiden toimintaa ja haluat oppia lisää käytännönläheisestä asiakaslähtöisestä palvelun kehittämisestä.

Edellytykset opiskelulle

Opiskelu edellyttää riittävää suomen kielen taitoa.

Osallistuaksesi opintoihin sinulla tulee olla alan työpaikka jo hakeutumisvaiheessa.

Lue lisää kielitaitovaatimuksista, edellytyksistä ja muista opiskelijavalintakriteereistä.

Vaihtoehtoinen hakukohde

Mikäli sinulla ei ole alan työpaikkaa, suosittelemme sinulle Liiketoiminnan perustutkintoa.

Toteutamme koulutuksen tällä hetkellä oppi- tai koulutussopimuksella, jolloin koulutus on maksutonta.

Hakeutuminen

Jatkuva haku

Tähän koulutukseen on jatkuva haku auki.

Olemme sinuun yhteydessä kahden viikon kuluessa siitä, kun täytät hakulomakkeen. Haethan vain yhteen koulutukseen kerrallaan. Jos olet kiinnostunut myös muista hakukohteista, kerro siitä hakulomakkeen lisätiedot -kentässä. Hakukohdetta on mahdollista vaihtaa olemalla yhteydessä Hakeutumispalveluihin. Ilmoitathan Hakeutumispalveluihin myös, jos haluat täydentää hakemuksesi tietoja tai esimerkiksi yhteystietoihisi tulee muutos. Hakijan ohjeet jatkuvaan hakuun.

Hae jatkuvassa haussa